Jag älskar ...


Jag älskar den, jag fullständig älskar den! Årets bästa musikvideo!







fotog

Glömde kameran hemma i Jävre, men farsan kom förbi med den och drack kaffe idag :)




Snipp snapp slut

Jahapp, då kan man väl säga att min Jul är över för den här gången. 5 dagar hemma i byn, fullständigt utvilad, och välgödd på min ära! Julmiddag efter julmiddag, filmkvällar med andra hemvändare och man är laddad för ett nytt år. Men nu är jag "hemma" i läggan igen.
Tyst. Skönt. Men det är väldigt tyst.
God jul!

Rött ljus!

Hallå, är det bara jag som är konservativ, men visst är det en styggelse och och o-juligt med blå pollor i granen? Röda, alltid, gröna, sure, men blåa? Nästa steg är väl gula så har vi både trafikljus och sverieflagga!

Syster Sofia hade fått någon skum idé om detta men blev obarmhärtigt nerröstad av mig och yngsta syster.

Paltmiddag hos Farmor och farfar,

                                                   I Used To Couldn't Dance
                                                    It used to be a massacre
 
Now I'm kinda lethal on the dance floor
Check it, tight pants!

Headbanging

Okej, det här är nog inte bra.... Jag tror jag har lyckats lyssna på så mycket musik idag att jag börjar få fyiskt ont i huvudet. Allt för att kunna färdigställa årets 10 bästa skivor-lista. Jag brukar fan aldrig ha ont i huvudet. Senaste gången måste ha vart då jag slog pannan i Stalerampen då den fortfarande fanns kvar... way back.
MEN DEN ÄR KLAR. Pest & pina, klart att varken Jeff lr Crille är anträffbara så jag kan lägga upp den på bloggen.

Grymt härlig livespelning med Dungen. Lyssna och älska! Nåt skum norsk musikprogram då artister springer omrking och spelar live på konstiga ställen.

ProgramIdé: Gustav Ejstes aka Dungen  springer omkring på en norsk teater





Lyssnar på just nu: Hot hot Heat - Oh, God damnit ( gammal going, hmm undrar om dom har släppt nåt nyligt.... jamen de hade dom, va kul :D)

Bastukväll - Finns det hjärterum så finns det stjärterum

Fuuuuuuck, nu har jag sovit till klockan 3, IGEN. jag som lyckades vända tillbaka dygnet där ett tag.
Bastukväll ikväll, it's gonna be niiiice :D komplett med folköl och snö att doppa sig i sen!

Bananer banneraner

Ah, nu tog tristessen över och jag var helt enkelt tvungen att göra nåt i photoshop. Ny banner igen.

Idag vaknade jag 3 igen, fuck. Min dygnsrytm blir värre och värre. Sen blev det pizza/kebabrulle och en tecknad Adam Sandler film hos Sandra som jag it kommer ihåg namnet på men den var asbra!

Lyssnar på Just nu: Engelsk ljudbok dvs The monstrous regiment med Terry Pratchett´/ Timo Räisänen - And then there was Timo - Riktigt bra platta, jag ska tamigfan skriva en recension då jag har tid.

Kings of Leon - Sex on Fire

Jag vet jag vet, jag är lite efter, men hörde inte den här låten förän nu i helgen.
 Kings of Leon - Sex on Fire


Top 5 2008

Nu när Året börjar närma sig slut kanske det är dags att lisa lite saker. Listor är kul :)

Årets 5 bästa skivor
1. Pascal - Galgberget
2. Frida Hyvönen - Silence Is Wild
3. Looptroop Rockers - Good Things
4. Billie the Vision & the Dancers - I Used To Wander These Streets
5. We are from Barcelona - Who killed Harry Houdini ?
Andra bra album: Parken - Länge leve Parken, Kings of Leon - Only by the Night, Hästpojken - Caligula, Håkan Hellström - För sent för edelweiss, Timo Räisänen - And there was Timo(Har nästan inte lyssnat något på detta album än, kan få sig en top 5. placering)

Årets bästa Låt(ar)

Pascal - Cadilac, Parken - Jag har varit Vilsen, Lisa, Frida Hyvönen - Birds

Årets SMS:
[EDIT] 1. Emelies sms som inte hamnade riktigt där det skulle, hur kunde jag glömma det? xD Klar etta!
            2.Inkommet 01:57:
           Fy fan vad du kommer att ångra dig imorrn!
           Väldigt internt, men nu när man ser på det  var det väldigt roligt.


Årets bildtema
Kärlek



Årets Skatebild

Årets Porträttbild


Årets Partybild



Årets Personliga Flipp
Programmet Radioskugga!

Årets  Personliga Flopp
"Styrketräningen"

Fuck

Great stuff- klockan är snart 5, jag kan inte sova, och jag ska upp kl 8. great great great... Fetingjulmiddag imorn sen idag att se fram emot i alla fall, lite ljus i mörkret.  god morgon

...

Hm, jag har fan glömt skriva det, jag hörs ju nu för tiden på Radio, närmare bestämt på PiteFM 92,8. Radioskugga heter programmet, och min radiodebut var förra onsdagen.  Otippat så har det blivit så att jag ska vara med nu imorn på onsdag igen, då Crille fick hemlängtan och drar till Skell.  Så imorrn är man ute i etern igen kl 20:00. Lyssna, för jag kommer att spela sjukt bra musik, som alltid!


En Elli, men måste gå igenom dom där andra bilderna, har inte haft tid för foto riktigt den senaste tiden :/

You Schmuck

Jaha, nu har jag suttit och grubblat sen jag kom hem från Marit, var det typ 2-3 timmar sen?
När man tänker det man inte vill höra, och bara fortsätter och fortsätter.  Fast det var länge sedan
jag låg och vände mig i sängen och inte kunde somna, för jag har kommit på ett knep. Ett fantastiskt knep. Till alla er med sömnproblem, jag säger ljudbok. Min hjärna är en aning lättlurad, får den en bok den måste koncentrera sig på kan man själv slappna av och bara somna in. Inget grubbleri. Fast nu har jag förståss suttit uppe, så jag får skylla mig själv litegrann.
Jag har drömt, igen, darnit. Fast ingen mardröm. Den var bara jobbig.

Det är helt sjukt, förr (läs så länge jag kan minnas) hade jag en dröm om året jag faktiskt kommit ihåg när jag vaknat. Vad är det nu. 4-5  i höst?

So you noticed a smile on my face?
I haven't felt like this for one thousand five hundred and fifteen days.
I was broken hearted, down, but now I'm fine.
And the reason, I'm sorry to say, is you're not mine.
But come on over and try to sing along.

Cause Lovers are Lonely, but honey, please don't cry! Don't you cry.

So you noticed a slight change in me?
I used to sit at home drinking but now I'm free.
I've come a long way and you're still stuck in place.
And believe me I'm not trying to shove this in your face.
But come on over and try to sing along!

Cause Lovers are Lonely, but honey please don't cry.
Lovers are losers! Sweet lover, I'm going to be just fine.
We're going to be all right.

Bildupdate

Hmm.... Min mapp med bilder jag tagit börjar närma sig 30gb sträcket. 11 000 bilder. Dags att börja fundera på att bränna ut lite bilder på skiva? naaah. Hursomhelst, den senaste tiden har jag inte fotat något nytt men jag har suttit och foto-redigerat och kollat igenom lite äldre bilder.


Mike my man i all sin prakt, taget nån gång i somras.



Boose funderar över livets mysterier



Äpplet faller inte långt från päronträdet.

Simon | säger:  rätt kul, när jag var hemma, jag å farsan somna framför discovery i två timmar xD
Fredrik | säger:  haha
Fredrik | säger: Father and son moment
Simon säger: haha ja men de var nästan lite ett sånt

Okej, kanske inte, men, jag kan inte riktigt släppa det. För det har slagit mig, att hur mycket man än försökt gå sin egen väg, så är man en 20-årig kopia av sin farsa. Jag säger det inte som något negativt, snarare som ett konstaterande att
"I turned out alright after all."

Det är lite svårt att förklara, men det är så många saker.  Jag ska försöka fila lite på ett tal till hans 50-årskalas, som inte är allt för långt bort.  Det ska bli grymmt.

RSS 2.0