Klantigt.....


Jävligt klantigt.

 

En lite mysigare mix (och egentligen originalet) av "Det snurrar i min skalle

Jag
gjorde upp en eld för dig
och nu brinner hela skogen
Nu
Vet jag vad du kommer att säg
och det känns som första gången
Kom
Vi visar dom att det är vi
men det visste alla redan
Ut
springer du iväg med mig
ja hör du hur dom sjunger?

- Break -

Som
att allting redan var bestämt
som att jorden går runt solen
Vem
hade kunnat ta min plats?
han finns ju bara inte
Dom
pratar om något underbart
jag är där och kan berätta
Stort
större än jag någonsin trott
det snurrar i min skalle

Jag
gjorde upp en eld för dig
och nu brinner hela skogen
Nu
Vet jag vad du kommer o säg
och det känns som första gången
Kom
Vi visar dom att det är vi
men det visste alla redan
Ut
springer du iväg med mig
ja hör du hur dom sjunger?

ja hör du hur dom sjunger?
ja hör du hur dom sjunger?
hör hur dom sjunger?
hör hur dom sjunger?

hör du hur dom sjunger?
hör du hur dom sjunger?


Markus Krunegård på PSL



Låter riktigt lovande det där, 14 oktober(eller när det nu är), det längtar vi till :D

...

Fan, idag har jag mått så bra sen jag vaknade att jag borde skämmas :/

---

De 10 bästa U2-låtarna

1.Pride(in the name of love
2. Gloria
3.Sunday Bloody Sunday
4.With or Without you
5. Sweetest thing
6.An Cath dub
7.Where the streets have no name
8.New year's day
9.All I want is You
10. One

Spotifylänk


Film-ööh, onsdag nr 3



Som en återkommande trend tänker jag från och med nu, till varje onsdag se en ny klassisk B-film/monsterfilm/kult-klassiker.
Om någon har ett tips till en film jag borde så, skriv det gärna i kommentarerna!!
Först ut är Gojira ni-sen mireniamu, eller Godzilla 2000 som den kallas i USA. Att börja med att se en film från 1999 i en serie som hållit på sedan 1954 kanske verkar dumt, men de 28 godzilla-filmer som har gjorts är dom sällan särskilt kronologiska, och filmskaparna har gjort mer än en "omstart".

Något som du
måste vara fullt beredd på, är att detta är en fullblods b-film- det vill säga att den är helt medveten om det, och liksom lever på det. Specialeffekterna är jävligt sköna(man i gummidräkt som trampar sönder modellstäder blir aldrig gammalt). Manuset är mmm ja,halvkasst till hyfsat cheezy måste jag väl ändå säga. Det fungerar. Det finns definitivt mer fundersamma historier där ute. Men det är helt klart manuset som drar ner betyget, en del ganska meningslösa sido-händelser håller på i all evighet, och jag uppfattade även dialogen som ovanligt styltig, men min version var den engelsk-dubbade, så det hade nog itne spelat så stor roll om snacket var av oscars-material;
Dubbat suger. Du vet det, din mamma vet det och din mormor vet det.

Som en godzilla-film
av det nyare slaget tycker jag att den fungerar. Det halvusla manuset kan inte dra ner de fantastiskt grymma sista 15 minuterna av den här filmen. Hint, Två gigantiska monster går ape-shit crazy mitt i tokyo. En orgie i krossade modellhus och stora dockor.
Godzilla får 2,5 av 5, underhållningsvärdet finns helt klart där.


Nästa vecka tänker jag försöka se Gremlins, ännu en kult-klassiker jag aldrig sett, boya!

Hemlundahimlen

Hade ritkigt flyt då jag var på Hemlunda och gjorde ett fotojobb och råkade ramla på denna fantastiska utsikt.

testing testing

<a href="http://www.bloglovin.com/blogg/263231/lostpatrol?claim=kweam3j8rz3">Följ min blogg med


Och sen kan man ju lägga upp sin Partymusik-lista från spotify så man kommer åt den :D
http://open.spotify.com/user/hojt/playlist/0F9v3LwYLxNDCOXiFd4141

Middag

Kyckling, wok i sötsur sås. Yes, I'm that Awesome.



























Nu över till att se How I met your Mother!

Hafdis Huld - Tomoko

Typ Världens skönaste musikvideo xD


Film-söndag nr 2

Ny Filmsöndag, och denna gång är det svordomarnas mästare Adam Sandlers tur!
I ingen speciellt ordning, Top Adam Sandler Moments




Happy Gilmore. En av mina favoritkomedier och nog den första Adam Sandler-filmer jag såg. Även en av de filmer jag sett flest gånger.


------------------------------

The Wedding Singer. Frisyren, musiken, frisyren, Adam Sandler, frisyren.
Att Sandler redan här visar att han faktiskt kan spela annat än slap-stickhumor.

The Waterboy. Lite dåligt samvete för att man skrattar åt 90 min retard-skämt, men vad ska jag säga, jag skrattar livet ur mig varje gång ändå.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

---------------------------------------------------------------------

Click. Nog min Adam Sandler-favorit för tillfället, helt enklet  för att den gör allt som alla andra Sandler-filmer har gjort, och med ett jävligt bra manus.

 


Musiklördag nr 1

Chad VanGaalen, mannen som tillsammans med Justin Vernon fick upp mina ögon för Kanada, min stora kärlek här i musikvärlden. Två fantastiska independent-artister med två väldigt distinkta stilar. Justin Vernons (Bon Ivers) ensliga sorgeplatta "For Emma, forever ago" gav mig gåshud förra året, och det gjorde även Chad VanGaalens ganska experimentella Folk/electro/Indierock "Soft Airplane".

mycket mer förvånad blev jag då Subpop släppte  hela Soft Airplanes B-sida gratis för nedladdning nu i veckan!
Ladda hem Chad VanGaalen - Soft Airplanes B-Side Här
Visst, det är uppenbart att detta är andrasorteringen från en sån fantastiskt skiva som Soft Airplane, men vissa låtar som t.ex "Twisting Magic up" och "Corvette" hade jag inte haft något emot att ha på originalskivan.


"Willow Tree" är mitt favoritspår från den förra skivan, det är något med den så kolugnt accepterande texten om ens död.
"Willow Tree" från SupPops egen hemsida

When I die
I hang my head beside the willow tree
When I'm dead
Is when I'll be free

So you can take my body
Put it in a boat
Light it on fire
Use the gasoline

Take my body
Put it in a boat
Light it on fire
Send it out to sea


<3

TILLÄGG till mitt förra blogginlägg. Läste just att Shout out Louds satte sig och började spela in sin nya skiva NU I AUGUSTI. Så Nu har jag bara ännu ännu mer förhoppningar inför nästa musikår. Gah

"The Comeback"
och "Tonight I gonna leave it" älska desas låtar, bara älska dom.


Mumma

Seriöst, Musikhösten/vintern 2009 kommer att bli awesome. Helt allvarligt.

Wolfmother har släppt(Okej, det var augusti, men vi räknar med den)
The Pains of being pure at heart har släpper den 22
Volcano Choir Släpper i September!
Markus Krunegård släpper två skivor i oktober, YES
Maps Släpper i Oktober!
Interpol fortsätter med sin nya skiva, kanske vinter/våren?
Vampire weekend släpper i Januari!

Varför är jag så uppspelt egentligen? Vampire weekend, Markus Krunegård och Bon Iver (Volcano Choir) var mina kanske mest älskade skivsläpp från 2008. Helt allvarligt, Cape kwod kwassa kwassa är mycket möjligt en av dom bästa låtarna jag någonsin hört. Någonsin. I våran säsongsavslutning av Radioskugga i Maj, så satte jag The Pains of Being pure at heart på Plats 1 under bästa skiva hittils 2009. Maps är bara allmänt bra, och Interpol var ett av de första Indierock-banden jag började lyssna på. Mycket att leva upp till här helt enkelt.

Så jag är lite orolig. Det räcker faktiskt att en enda av dessa... favoritartister kan jag nog kalla dom, släpper en dålig skiva, så kommer jag att vara en zombie i minst ett halvår efteråt. Det är farligt att ha höga förväntningar.

På något mystiskt sätt har jag ändå redan hört Volcano Choirs "Unmap" och The Pains of being Pure at hearts "Higher than the stars EP", och kan pusta utav lättnad/Lycka. Jag föredrar Bon ivers lite mer avskalade ljudbild framför Volcano Choirs mer Experimentella, men det är inte en dålig skiva, inte alls. Den är riktigt bra, och jag kan  säga att "Seeplymouth" är en av mina favoritlåtar från i år. "Higher that the Stars EP" gjorde mig om än mer förälskad i TPobPaH, där en klar utveckling av deras garage-pop på bara dryga 9 månader mot lite mer The Cure-gothpoppiga melodier. Det åter helt enkelt fantastiskt.

Höstens
wildcard är Markus Krunegård. Singeln "Hela Livet var ett Disco" verkar ta svenska folket med storm, men helt allvarligt; Jag hatar den mer för varje gång jag hör den. Verserna är ett lustmord och ett fullständigt haveri på hur man använder Krunegårds väldigt distinkta röst på bästa sätt, och får honom att låta som en halvbra idol-skådis. Sorry Markus, men det här är så kallad tough love. Jag skyller det mesta på Mauro Scocco, som uppenbarligen har producerat de två kommande skivorna. Jag håller helt enkelt tummarna för att Markus låter som han ska på de andra låtarna. Snälla, låt det vara så. Snälla, snälla, snälla.

Say anything
ska tydligen också släppa nytt, men efter att ha hört singeln till skivan så gråter jag en skvätt, ignorerar den nya skivan och tar en ordentlig genomlyssning av deras gamla material



--------------------------------------------------
---------------------------------------------------

---------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------

..

Hade tänkt strukturera upp den här bloggen lite, så jag får ett schema att följa och därefter kanske får tummen ur och skriver ibland :P

Vi säger såhär, preliminärt.

Måndag
Skate-tisdag
onsdag
Foto-Torsdag
Fredag
Musik-Lördag
Film-söndag

Humor humor humor

Jag tänker inte ljuga. Jag har sjukt låg/enkel humor. Filmer med Jim Carrey, Will Ferrel och Adam Sandler får mig att skratta till jag dör. tack vare detta fantastiska medium kallat youtube kan jag bjuda på en liten kavalkad av enkelt, jävligt kul film.

Först ut:
Top 3 Ace Ventura Moments





Ace Ventura 2, noshörningsscenen. Utan tvekan den roligaste scenen som någonsin visats på film.
------------------------------------------------------------------------


Ace Ventura 1, yes, Satan?
--------------------------------------------------------------------------------------


Ace Ventura 1: Mission Impossible/it's NOT snowflake scenen. Ace i sitt esse, 7 min lång film, men så värt att se hela vägen. Enjoy!


Nästa Vecka:
Top 3 Adam Sandler Moments

doh

Slipsknutförsök, total Fail.
Nytt försök nästa helg.

Någon gråter inne i lägenhet 13 på 89B




 

 

Dear Zachary. Fan. helvetes jävla fan fan fan.

 

 

Jag brukar aldrig gråta till en film. Jag är helt enkelt inte särskilt blödig, det är väl lite så man blir uppfostrad här uppe i norr. Det händer helt enkelt inte. Tårögd, visst, klump halsen, sure, men aldrig den där riktiga gråten. Då det rinner tårar, snor och lite allmänt messy. Hulkandet.

Inte ens i Schindler's list eller någon annan sorg/ångest-framkallande film har framkallat den fontän av snor och saltvatten som nyss varit mitt ansikte. Jag är ställd. Förhoppningsvis så är detta en spärr som gått sönder och jag inte behöver se på det sorgligaste jävla öde som någonsin utspelats för att visa känslor.

Det var något som gick sönder under den här filmen. Tron på att det måste finnas en gräns, en tro på att människor inte kan göra vad som helst mot varandra. Visst, Varje dag så går den villfarelsen sönder, men Dear Zachary slör sönder den på ett sätt som du aldrig glömmer.
Förbannad, förtvivlad och förkrossad. Gråtande och rosenrasande. Vill du bli berörd så se Dear Zachary.  Bara se den.

Dear Zachary. Fan. helvetes jävla fan fan fan.

Jag kan inte
beskriva den på något annat sätt. Och jag vill inte förstöra filmen för de som kanske blir sugen på se den. Det är i alla fall en dokumentär, som delvis handlar om en man som blir mördad och en av hans bästa vänner(skaparen av filmen)  bestämmer sig för att göra en dokumentär, ett minne av honom via alla personer som kännt honom. Men det händer mer saker förståss.



RSS 2.0