Mr. Media

Jag skulle passa perfekt på Aftonbladet om aftonbladet hade varit en Radio-kanal. Jag är helt säker nu.

-Du där, du får inte vara här! Du måste respektera avspärrningen.
- Uff.. uhm vänta vänta, hur många har dött?
- Det tänker jag inte svara på. Ut!

Fantastisk radio-journalistik i trängd situation. En enda fråga hoppar upp. Väldigt finkänsligt.
Ajja. Dagens bravader. Journalisternas Super-Dream team, Det vill säga Jag, Holm och Feden, alias Mr Radio, Mr Tv och Mr Tidning, utsatte oss frivilligt för polisbrutalitet och allmänt tjafs som fake-reportrar på en fake-olycka som räddningstjänsten anordnat för att träna sitt folk på olyckshantering.

Jag måste säga att det är en helt annan sak att skriva om spelningar på kåren än attt försöka få sura poliser att säga något över huvud taget, bli utslängd från området hmm 4 gånger (Som närgången fotograf 3, som förvirrad Radio-reporter 1).

En lite oroväckande reflektering på dagens arbete är,  att alla etiska regler vi nött in under det gångna året försvann på 2 sekunder. Jag hoppas att det var för att vi visste att det var "fake", men jag tror tyvärr inte att det bara var så.
Man vill ju ha åt sig det viktigaste, hur många har dött, kan man skylla det på någon. och några frågor jag har på kasett kan låta lite kalla  om man tänker på att man står 2 meter från en omkullvällt buss.

Jag har även fått gorilla-armar. Att bära på en ryggsäck med ett komplett press-kit, en till väska med en systemkamera i höger hand, och en Fucking Hå-äffa i vänstern och sedan bära det från ankars till Bussgaraget bakom Assi, då får man sådana. Gorilla-armar.

men men, som snabb sammanfattning har dagen varit kanon. En produktiv, relativt spännande förmiddag med tre skoluppgifter gjorda. sedan en välförtjänt middag, Palt, med alla tillbehör(Dvs Smör, sirap och Mjölk), som försatte mig i behaglig Palt-schwiimen för att sedan sakta slumra till framför en dvs med scrubs.

Tack & Godnatt! Vi ses i Marschallens skugga.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har blivit utmanad. Se blogglänk =P

2008-11-06 @ 10:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0