Moralens förfall

Jag kan inte ljuga längre. Efter att ha levt under omänsklig press den senaste veckan, eller i alla fall de tre senaste dagarna i ett töcken av ångest, depression och krossade förväntningar under sammanställandet av min egen Necronomicon: Företagspärmen. I detta tillstånd av mental blackout, försvinner alla moraliska och etiska väggar och gränser.

Jag har stulit ett sudd.
Jag, har stulit ett sudd. Jag behövde ett sudd för att uplåna ett fel i mitt garanterat felaktiga bokslut. Det bara låg där. På ett bord med en tom kaffekopp. Det perfekta brottet, mitt under näsan på offret, utan några vittnen. Min enda ursäkt att suddet kan ha varit bortglömt och övergivet, men det är en klen tröst för mitt nu fläckade samvete. O smärtan, o kvalen!

Ps. Fatta Skatteverket skulle få frispel av mina papper. Kan du stava till Omedvetet Skattefusk?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0