Girls - "Lust for Life"

Kan ju även nämna att jag fick sitta och babla i radio nu i torsdags på nöjesmaskinen. Kul var det, och så nämde jag detta band. Girls. Typ världens mest ogooglingsbara namn, och it blire bättre när dom döper sitt album till.... album. sök på Grils - album.

 

Hursomhelst. Skitbra skiva, hela världens kritiker höjer den till skyarna, jag tycker lite synd om  Christopher Owen & co, för att allt de kommer att släppa efter en sån kritikerhit kommer ju att sågas. Sen vet jag inte vad jag tycker om de flesta andra låtarna på skivan. Däremot. Lust for Life. Förstaspåret, och det är här jag tror alla skivrecenster bestämmer sig att det här är det bästa som hänt 2009, oavsett vad som följer musikmössigt. För den är helt fantastisk. Helt jävla fantastisk.


Oh I wish I had a boyfriend
I wish I had a loving man in my life
I wish I had a father
And maybe then I woulda turned out right

But now I'm just crazy
and totally mad
Yeah Im just crazy
and fucked in the head

And maybe if I really try with all of my heart
Then I could make a brand new start in love with you

I wish I had a suntan
I wish I had a pizza and bottle of wine
I wish I had beach house
And we could make a big fire every night

Instead I'm just crazy and totally mad
Yeah Im just cray and fucked in the head

And maybe if I really try with all of my heart
Then I could make a brand new start in love with you

Come on, Come on, Come on, Come on Baby!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0