Tre Franska

Det anses ju lite(jävligt) pretto att lyssna på fransk musik när man inte förstår språket, men jag måste faktiskt ändå länka lite bra musikvideor av artister som pratar på det "vackraste språket i världen". Jag håller iofs inte med det alls, Isländska är det vackraste och jag har faktiskt aldrig riktigt förstått tjusningen. visst, man kan säga "kan du ge mig slaskhinken" och det låter väldigt sensuellt ändå, men äh. Ja hursomhelst.

Emily Loizeau - "Sister". Den utlösande faktorn. Har några franska artister på lager sen förr, men när jag hittade denna pärla imorse så kände jag att det var dags för ett blogginlägg. Skön video, väldigt fransk.




Coeur de Pirate - "Comme des Enfants (Le Matos Andy Carmichael Remix)
". Jag älskar Coeur de Pirate och den här låten spelade jag faktiskt i radioskugga i vintras. Quebec-amerikansk tjej det där, och hon är bara 19 år nu vad jag vet.



Camille - "Ta Doelur". Frän video. Frän låt. Hon gjorde sen en okej engelsktalande skiva, men men.
Det roliga med dom här tre låtarna/artisterna är att jag har fullkomligt noll koll på vad dom sjunger om. Vad jag vet så skulle dom kunna sjunga om bajs. Om någon orkar översätta artistnamnen och titlarna? :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0