Musiklördag nr 1

Chad VanGaalen, mannen som tillsammans med Justin Vernon fick upp mina ögon för Kanada, min stora kärlek här i musikvärlden. Två fantastiska independent-artister med två väldigt distinkta stilar. Justin Vernons (Bon Ivers) ensliga sorgeplatta "For Emma, forever ago" gav mig gåshud förra året, och det gjorde även Chad VanGaalens ganska experimentella Folk/electro/Indierock "Soft Airplane".

mycket mer förvånad blev jag då Subpop släppte  hela Soft Airplanes B-sida gratis för nedladdning nu i veckan!
Ladda hem Chad VanGaalen - Soft Airplanes B-Side Här
Visst, det är uppenbart att detta är andrasorteringen från en sån fantastiskt skiva som Soft Airplane, men vissa låtar som t.ex "Twisting Magic up" och "Corvette" hade jag inte haft något emot att ha på originalskivan.


"Willow Tree" är mitt favoritspår från den förra skivan, det är något med den så kolugnt accepterande texten om ens död.
"Willow Tree" från SupPops egen hemsida

When I die
I hang my head beside the willow tree
When I'm dead
Is when I'll be free

So you can take my body
Put it in a boat
Light it on fire
Use the gasoline

Take my body
Put it in a boat
Light it on fire
Send it out to sea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0